Vakantie - Reisverslag uit Porto, Portugal van Nicole Berben - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Porto, Portugal van Nicole Berben - WaarBenJij.nu

Vakantie

Blijf op de hoogte en volg Nicole

11 Maart 2013 | Portugal, Porto

Hallooo!

De vakantie is alweer voorbij, en stage week 6 is alweer begonnen.
Maandag ochtend zijn mama en papa weer vertrokken, en zijn we daarna naar Esphinho gegaan, naar een marktje kijken. Hier waren heel veel schooiers die geld moesten hebben. De markt was niet zo heel geweldig. Daarna zijn we even naar de zee gelopen. Rond de middag zijn we richting de supermarkt gegaan in ons eigen dorpje en hebben we bij de mac gegeten.We hebben daarna een filmpje gekeken en met zn alle gegeten.

Dinsdag zijn Sanne en ik naar Porto geweest, daar hebben we gewinkeld en zijn we met een oude tram mee geweest. Noortje en Ron zijn daarna ook naar Porto gekomen, zodat we met zn alle konden gaan uit eten. Want het was alweer de laatste avond van Ron. Omdat ik met mn blikje drinken aan het spellen was, zei de ober dat ik alles moest betalen haha. Hij vond het zelf heel grappig. We hebben ook nog een shotje geprobeerd, maar alleen noortje heeft hem op. Het was gelei achtig, heel vies.

Woensdag ging Ron weer, we hebben een dagje niks gedaan. Rond de avond kwam de moeder en oma van Sanne aan. Ze zijn toen met zn 3e wezen uiteten.

Donderdag zijn we richting Lissabon gereden. We gingen dan langs een paar plaatsjes om daar dingen te bekijken. Eerst zijn we langs Fatima gereden. Daar is een bedevaartsoord. Er was een altaar en daaromheen was een man op z'n knieën met een baby in zn armen rond om aan het kruipen. We hebben daar ook nog allemaal een kaars aangestoken. En daar nog wat rond gekeken. Daarna zijn we doorgereden naar Sintra, dat is een dorpje wat een beetje op de Efteling lijkt. Er waren hele smalle wegen, en we moesten alleen maar omhoog of omlaag rijden. Het is een oud dorpje, maar wel een mooi dorpje. Er waren daar veel kastelen en paleizen. Jammer genoeg hebben we het mooiste kasteel niet gezien. En daarna zijn we door gereden naar het dorpje waar ons hotel was 'Ericera'. Het was een leuk dorpje aan de zee. We hebben daar wat rond gekeken en op een terasje gezeten. daarna zijn we gaan kaarten en wezen uiteten bij TikTak.

Vrijdag zijn we de hele dag naar Lissabon geweest, de auto hadden we bij het stadion van Sporting Lissabon gezet, en toen zijn we daar via de tram naar het centrum gereden. We zijn daar eerst op een terrasje gaan zitten, en daarna hebben we wat gewinkeld. Om 3 uur hadden we de 'we hate tourism tour'. We gingen dan met zn alle in een oud busje naar allerlei mooie dingen toe, zoals mooie uitzichten en gebouwen. Halverwege ging onze bus kapot. Op het eind kregen we nog een sterk kersendrankje, ik vond het niet zo lekker. Na de tour zijn we naar het strand gelopen en daarna zijn we terug naar het hotel gegaan, en hebben we daar tegen over lekkere pizza gegeten.

Zaterdag zijn we eerst naar het klooster van Mafra geweest en daar hebben we nog wat gedronken en daarna zijn we door gereden naar Obidos daar was het Chocolade festival dat was wel leuk om te zien, ze hadden allemaal beelden uit chocolade gemaakt. En allemaal kraampjes met lekkere dingen. Daarna hebben we nog door het dorpje gelopen dat was heel mooi. Toen zijn we weer terug gereden naar ons appartement. Toen heeft de oma van Sanne lekkere tomatensoep en ragout voor ons gemaakt.

Zondag hebben Noortje en ik hele dag niet veel gedaan. Ik heb nog gezellig geskypd met Sophie. Sanne was met haar moeder en oma naar familie van haar toe, die hier nu wonen. De vakantie zit er jammer genoeg weer op. We hebben veel regen gehad, maar altijd beter als de sneeuw die in Nederland valt. Nog 4 stage weekjes en 3 weekenden en dan zijn we weer in Nederland. En morgen is Sanne jarig, dus gaan we savond gezellig naar Porto toe!

XX
Foto's: http://nl.fotoalbum.eu/nicolenoortjesanne

De foto's van de vakantie komen nog!

• 12 Maart 2013 - 11:23

Nicoleberben:

Bedankt voor je kaart. jammer dat de vakantie voorbij is maar nu begint de tijd weer te korten .Tot in nederland Groetjes Oma

• 12 Maart 2013 - 14:57

Jolanda:

Nou klinkt heel leuk allemaal, en zo zie je tenminste ook nog wat van Portugal
    Ik ga zo even de fotos kijken, want ik lig weer wat achter, hihi volgens mij 3 weken al
    Nog effe meiske, en hoe leuk het daar weer is, ik dnek dat het ook wel fijn zal zijn als je weer thuis bent

Gr
    Jolanda

• 13 Maart 2013 - 20:05

Petra:

Hoi schatje, gisteren heb ik ook een reactie geplaatst , ik kan hem al leen niet meer terug vinden. Leuke foto's ha ha , we zijn vergeten foto's te maken van het fiatje met jou achter het stuur. Dan moet je als je weer thuis bent maar snel je rijbewijs gaan halen, dan kun je in de ferrari-rode thuis rijden . Nou miessie nog iets meer dan drie weken dan kom je weer naar huis . Ik spreek je xxxxxxxxxx