De aankomst - Reisverslag uit Porto, Portugal van Nicole Berben - WaarBenJij.nu De aankomst - Reisverslag uit Porto, Portugal van Nicole Berben - WaarBenJij.nu

De aankomst

Blijf op de hoogte en volg Nicole

27 Januari 2013 | Portugal, Porto

Hallo allemaal,

We zijn vrijdag middag om 16:40 aangekomen op het vliegveld in Porto. Het weer hier was niet zo goed toen we uitstapte, het was wel best warm, maar het regende. We hadden 1 uur vertraging gehad. Hier in Portugal is het 1 uur vroeger dan in Nederland. Toen we onze koffers weer hadden kwam er een man naar ons toe, Victor. Hij is mede-eigenaar van onze stage bedrijf. Hij bracht ons naar het appartement toe, dat wad ongeveer één uurtje rijden. We hebben een rondleiding gehad in ons appartement en hebben daarna een slaapkamer uitgekozen. Toen we de wifi op onze mobiels aanwouden zetten, kwamen we er al snel achter dat de wifi het niet deed. We zitten nu nog steeds zonder wifi. We zijn toen meteen boodschappen gaan doen. De supermarkt is 5 minuten lopen, en is heel groot. Er zaten twee Nederlandse jongens die dierenarts studeren bij ons in het appartement, die waren net terug van stage toen wij terug kwamen van het boodschappen doen. We hebben de eerste avond pizza gegeten met een hamburger. Omdat de oven heel vies was, hebben we magnetron pizza gegeten. De andere pizza hadden we in de pan gedaan, maar Sanne en ik hadden niet goed opgelet dus was onze pizza aangenrand en rook alles naar aangebrand. 'S avonds zijn we met de 2 jongens naar de Irish Pub geweest. We werden er heel erg aangekeken door iedereen. Ik had voor ons nog een lekker shotje gefixt. We hebben ook nog een aantal nummers en mails geregeld. Er kwamen een paar mannen naar ons toe, en schreven met hun vulpen hun eigen nummers en mails op. Ze vroegen daarna of wij dat ook op wouden schrijven. We wouden dat niet dus hebben we een aantal mails verzonnen,
Fcporto@hotmail.com, jadag@hotmail.com en moezel@hotmail.com. Ze geloofde dat dat onze mails waren. Het drank is heel goedkoop in Portugal. Rond half 2 gingen we naar huis, want we moesten de dag erna naar onze stage toe.
Zaterdag werden we om 8:45 opgehaald om kennis te maken op onze stage. We hadden onze wekker al vroeg gezet, zodat we rustig aan konden doen. Maar nog waren w bijna te laat. Het us een kwartiertje rijden, we worden elke dag door Paulo opgehaald. Hij werkt op de stage. Bij de aankomst mochten we naar de honden gaan kijken, dat waren er ongeveer 300. We hadden toen gevragen of we de katten mochten zien, het ziet er daar allemaal heel goed uit. Vijf katten hadden kattenaids. We mochten toen mee naar beneden, om 2 honden uit te laten. Die honden waren behandeld door de dierenarts. Aan het asiel zit ook een dierenarts, hier was het heel druk. Daarna mochten we helpen de katten verblijven schoom te maken. Het was niet echt heel duidelijk wat we moesten doen. Dit kwam omdat we eigelijk voor Jackie kwamen, maar die kwam pas na de middag. Dus zijn we toen in het zonnetje gaan zitten en hebben we nog een paar hondn uit het asiel uitgelaten. Dit wa heel grappig om te doen, omdat ze niet echt gewend zijn om aan een riem te lopen. Toen jackie er was, kregen we Een rondleiding en uitleg. Er was een hondje die we uit mochten laten, en die had nog nooit aan een riem gelopen. Het was een super grappig hondje die heletijd aan het springen was. Sanne vond het een echte fluffy, dus hij heet nu zo. Er was ook een hondje die Henk heette. De Nederlands stagaires die.voor ons waren, hebben een naam mogem verzinnen. Dat hondje moeten wij socaliseren omdat hij bang is/was voor mensen. Jackie praatte zo snel Engels dat ik er niks van snapte. Dat zag Jackie al snel. Maar Sanne em Noortje verstonden gelukkig alles. Omdat onze oven helemaal beschimmeld was, ging ze mee naar ons appartement toe. De 2 jongens waren toen al weg. Ze heeft toen heel ons appartement gepoetst, want ze vond het heel vies.
Wij zijn toen weer snel boodschappen wezen doen, en hebben soep en spagetthi gemaakt. De spagetti was goed gelukt. Maar de soep was heel vies, we dachten dat het tomaten was maar het was vissoep. Daarna zijn we onze koffers gaan opruimen en hebben we gedoucht. Savonds zijn we op de bank een film gaan kijken. Om 22:15 zijn w al gaam slapen, want we waren allemaal heel moe.

Vandaag hebben we voor de eerste keer de was gedaan. En we zijn naar de Mac geweest, door de stromende regen. Dit was een kwartiertje lopen. We dachten daar wifi te hebben wat niet zo was. Daarna zijn we naar een nog grotere supermarkt geweest. In deze supermarkt hangen ook allemaal kleren. Nu zijn we in een soort media markt, hier hebben we wifi. Dus dachten we, we zullen even iets gaan plaatsen. Dus dit reisverslag zal wel een aantal typ fouten hebben haha.

Xx

• 27 Januari 2013 - 16:44

Iris:

Hi Nicole! Klinkt goed, denk dar jullie t daar wel lang naar jullie zin zullen hebben:). Jullie hebben de eerste avond dus al meteen goed gevoerd met borrels en de mannen daar haha goed bezig! Veel plezier nog en succes morgen met je eerste stagedag xxx

• 27 Januari 2013 - 19:55

Mama:

Hoi dames, hoe ging het vandaag?
    Lekker geshopt?
    Heb je nog een extra trui of vest gevonden ?
    Morgen echt aan de gang, met de hondjes en katjes.
    De punten van engels staan er nog niet op, kijk morgen wel weer.
    Groetjes en knuffels van ons allemaal!!!!!!

• 28 Januari 2013 - 11:07

Sophie Latour:

Hallo nicole,
    Het klinkt allemaal heel leuk!! Het zal ook zeker wel goed komen!!
    Je moet alle verhalen maar een keer vertellen van het stappen hahaha.
    Succes vandaag met je eerste stage dag!
    xx