Week 3 - Reisverslag uit Porto, Portugal van Nicole Berben - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Porto, Portugal van Nicole Berben - WaarBenJij.nu

Week 3

Blijf op de hoogte en volg Nicole

17 Februari 2013 | Portugal, Porto

hallo allemaal,

Week 3 en weekend 4 zitten er al weer op. De week ging erg snel, we hebben weer veel honden geschoren. De tweede gang is alweer bijna af. We moesten één hond scheren die 'agressief'' was, maar wij konden hem gewoon aaien enzo. Ze wouden hem eigenlijk een spuit geven, zodat hij rustig en slaperig werd, maar dat was niet nodig. We hebben het gewoon met een muilkorf gedaan. De honden worden allemaal steeds erger kwa gedrag en vacht.
Er zijn vorige week zaterdag 5 honden waarvan 3 puppy's en 2 katten geadopteerd. 1 puppy zat bij z'n moeder, die puppy was heel leuk, de moeder is nu gesteriliseerd.
Verder hebben we ook nog met de puppy's gewandeld, dit was heel grappig om te doen, omdat ze nog nooit aan een riem gelopen hadden. De puppy's zijn al redelijk oud, eigelijk al te oud om ze nog veel makkelijk te kunnen leren. Er zijn er een paar bang voor ons, als wij hun hok in komen. Die puppy's willen we steeds vaker mee nemen, zodat ze misschien straks als onze stage voorbij is aan een riem kunnen lopen.

Ook hebben we van de andere 2 Nederlandse meiden die gister vertrokken zijn, geleerd hoe we oog medicijnen kunnen toedienen bij de honden.

Vrijdag middag hebben we een cake gebakken, omdat we zaterdag bezoek kregen van Kelly en de familie. We wouden er stukjes chocola indoen. We hadden dus een chocolade reep gekocht en waren we in stukjes aan het slaan met een pollepel, maar Sanne sloeg mis en sloeg een bord kapot haha. De cake was verder goed gelukt. 's avonds zijn we naar de pub geweest, het was weer een gezellig avondje.

Zaterdag ochtend wouden we even snel het glazuur maken voor over de cake, alleen het was 2 keer mislukt haha. Daarna hebben we onze appartement gepoetst. En 's middags kwam Kelly langs, we hadden de cake geproefd, en smaakte erg goed. Daarna zijn we met zn 7e in één auto naar Porto gereden, we hebben het stadion gezien van fc Porto. We konden jammer genoeg niet veel zien, omdat er een hek omheen stond. Daarna zijn we in een heel groot winkel centrum gaan winkelen. En toen zijn we doorgereden naar de stad van Porto. Daar hebben we een beetje rond gelopen, en nog wat winkels bekeken. We zijn ook weer over de brug gelopen, en toen helemaal naar beneden gelopen naar een soort boulevard. Daar hebben we heel lekker Portugees eten op. Portugees eten bestaat gewoon uit rijst met aardappelen en vlees, en heel weinig groente. Op de groente zit heel veel azijn, en is heel vies.
Verder hebben we voor dat we gingen eten ook port geproefd, de rode en witte. De rode vond ik heel vies, maar de witte was wel lekker. Daarna hebben we nog een armbandje gekocht, die ze daar zelf gemaakt hadden en toen weer terug naar ons eigen appartement. Het was een erg gezellig dagje!
Vandaag zijn we niks aan het doen, en we zijn van plan om dat ook te blijven doen. We moeten straks alleen nog boodschappen doen, maar we wachten tot het droog is haha.

De foto's kun je weer op deze site vinden:

Tot volgende week! xxxxxx

• 18 Februari 2013 - 15:34

Petra:

Hoi Meiden,
    krijgen wij volgende week ook cake als we bij jullie langskomen?
    In ruil daarvoor zullen wij dropjes meebrengen.
    We zijn erg benieuwd hoe het er allemaal uitziet daar en hoe het met de dieren op jullie stage is.

Mooi stukje geschreven weer deze week.

Tot Maandag

• 23 Februari 2013 - 12:33

Oma Cisca:

Hallo Nicole
    Eindelijk `n mailtje.Iris heeft me de weg gewezen. Maar hoe js het met jou daar in dat verre land? Eigelijk weet ik het wel want ik heb al je berichtjes gelezen hier is alles priema Je hebt mooie foto,s gemaakt .Groetjes Oma

• 23 Februari 2013 - 17:11

Nicole Berben:

Hee oma,
    haha oke dus nu kun je het voort zelf doen?
    Hier gaat alles goed,
    we hebben lekker weer vandaag gelukkig!
    Groetjes Nicole