Week 5 - Reisverslag uit Porto, Portugal van Nicole Berben - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Porto, Portugal van Nicole Berben - WaarBenJij.nu

Week 5

Blijf op de hoogte en volg Nicole

03 Maart 2013 | Portugal, Porto

Hallo allemaal,

Ook week 5 en weekend 6 zitten erweer op. Dat betekend een weekje vakantie voor ons.
Maandag zijn ons mam en pap aangekomen. Op stage hebben we weer wat honden geschoren, en in elk hok kleedjes neer moeten leggen, omdat het koud werd deze week. Paulo dacht zelfs dat er honden dood gingen. 's avonds ben ik met ons mam en pap wezen uit eten. Dinsdag had ik een dagje vrij, zodat ik iets leuks met ze kon doen. We zijn toen naar Porto geweest, een stukje met een bootje gevaren en door Porto rond gelopen. Woensdag waren we precies op de helft van onze 9 weken stage. We hebben Pollo op het veldje gelaten voor de eerste keer. We mochten geen honden scheren die dag, want de honden die nog geschoren moesten worden, moeten in slaap worden gebracht. Eigenlijk moesten we honden op het veld doen, maar hier was het te koud voor. Daarom zijn we bij de katten gaan schoonmaken. Donderdag was het heel lekker weer, we hebben heel de ochtend met honden gewandeld. En we hadden een nieuwe wandel route gevonden, zodat we niet zo snel terug waren. Het is door een wijkje, overal waar we dan langs lopen, worden we aan gekeken. 'S middags hebben we Minnie geschoren, zij moest eigelijk in slaap worden gebracht, maar wij vonden dat niet nodig, dus hebben het met muilkorf gedaan. Dit ging allemaal erg goed. Het bleek achteraf dat Minnie de dag ervoor de schoonmaker had gebeten, vandaar dat hij een eigenlijk een spuitje moest hebben. We zijn savonds met zn alle wezen uiteten hier in het dorpje.
Vrijdag kwamen om half 1 ons mam en pap voor een rondleiding op stage, dus hadden we een extra kort dagje, en ook meteen VAKANTIE voor een weekje! Ons mam en pap hadden al boodschappen gedaan, want we gingen met zn drieen koken voor hun en Ron die 's avonds aankwam. 's middags zijn we naar een tentoonstelling geweest van exotische dieren. We hadden alles opgezocht, de route beschrijving zei dat we er te voet in 5 minuten waren, maar dat was niet zo. We hebben het aan heel veel mensen gevragen, en zijn uiteindelijk maar met de auto gegaan. Naar deze tentoonstelling gingen we, omdat we voor school een verslag moeten maken. Op het eind kregen we nog een korte presentatie, en ze hadden wat dieren uit het hok gehaald. Hierna zijn we thuis gaan koken (gebakken aardappelen, prei schotel, kip, biefstuk en sla) Vanaf deze avond hebben Sanne en ik het appartement met zn 2e, Noortje slaapt samen met Ron in een hotel t/m woensdag.

Zaterdag hebben Sanne en ik poging gedaan om uit te slapen, dit was een beetje mislukt. We zijn toen maar gaan douche enzo. We mochten uitkiezen wat we wilden gaan doen die dag, we zijn toen naar Aveiro geweest. Op de heenweg kwamen we heel veel ooievaars tegen, die zaten op borden boven de snelweg. Ook hebben we het EK stadion gezien. In Aveiro zijn we met een bootje mee gegaan, daarna hebben we wat rond gelopen, wat gegeten en gewinkeld. Daarna zijn we terug naar het appartement gegaan, en hebben we hier nog wat gedronken. Daarna kwamen noortje en ron nog langs, omdat we nog naar een discotheek wouden gaan savonds, en we moesten kijken hoe we er wilden komen en terug wilde komen. Uiteindelijk hebben we via het hotel van noortje en ron een taxi kunnen regelen. Het was een heel groot discotheek, en in het midden was een grote dans stuk, en daar danste iedereen hetzelfde. Op elk liedje danste iedereen hetzelfde. In het midden stonden 2 mensen die het voor deden, en de rest deed hun na. Dit was wel grappig om te zien. Gelukkig was de taxi terug geen probleem, en waren we om 3 uur weer thuis.
Vanmorgen hebben we uitgeslapen tot 1 uur, daarna zijn we gaan eten en ben ik naar de winkel gegaan, omdat we een appelcake gingen bakken. Om 5 uur zijn we richting Porto gegaan, hier hebben we wat rond gelopen in een winkelcentrum die we nog niet gezien hadden, en nog een andere keer terug willen. Daarna zijn we weer een eind gaan lopen om beneden bij het water te komen, we hebben heeel veel trappen af gegaan, midden door de krotte wijk om beneden te komen. Daar zijn we lekker wezen eten met zn 4e (mama papa sanne en ik). En toen moesten we weer al die trappen op door de krotte wijk, om bij de auto te komen. Daarna zijn we op de bank nog een film gaan kijken.
Morgenvroeg komen mama en papa nog even hierheen, en dan vertrekken ze alweer naar Nederland. Daarna gaan we naar Espinho, hier is op maandags een marktje. En we gaan even kijken bij de zee. Woensdag gaat Ron weer naar huis en komen de moeder en oma van Sanne. Van donderdag t/m zaterdag gaan we naar Lissabon toe.

xxxx

Foto: http://nl.fotoalbum.eu/nicolenoortjesanne

• 12 Maart 2013 - 14:52

Jolanda:

Leuk hoor dat je zoveel visite krijgt en je bent alweer over de helft inmiddels
    Ga nu even lezen wat jullie in de vakantie hebben gedaan
    Ik hoop in ieder geval dat het daar beter weer is dan hier, getver, hier heeft het gesneeuwd
    Ons Layla en Daisey zijn dus helemaal niet blij met mij want ik was vorige week begonnen om ze kort te scheren, die komen nu dus alleen maar buiten als ze hoognodig moeten. Zelfs binnen liggen ze af en toe te bibberen
    Wij hebben nu dus 2 half kale honden, ziet er niet uit, maar ik doe de rest toch echt pas als het weer wat warmer wordt